“The world is a book and those who do not travel read only one page.” - St. Augustine

JEG VIL LÆSE HELE BOGEN!!

1. apr. 2010

Pesach og spring-break

Heej alle,

Jeg har forsømt min blog lidt på det sidste, fordi der ærlig talt ikke sker særlig meget nyt. Mit liv her er blevet meget rutine præget, og jeg gider ikke rigtig sidde og skrive om det samme hver uge.
Jeg er ved at ha' fået nok, og glæder mig meget til at komme hjem. :) Og nu er der heldigvis kun en md. tilbage.

I den her uge er det pesach, som jeg allerede har fortalt om, og springbreak, hvilket betyder at der foregår lidt flere spændende ting i huset end normalt.
Mandag og tirsdag havde vi seder, der som alle andre jødiske helligdage stort set handler om bøn og mad. Så der blev bedt og spist.. Pesach varer indtil næste mandag, og en af reglerne er at man ikke må spise syret brød, http://da.wikipedia.org/wiki/Pesach, kun matza, http://panawagan.files.wordpress.com/2009/10/matzo-2.jpg. Jeg prøvede at se om jeg kunne holde det.. Det varede akkurat én dag, indtil jeg fik serveret hvidløgs-brød sticks på en italiensk restaurant igår. Haha

I dag tog Maya, Iris og jeg til et udendørs center der hedder Crocker Park, et rigtig hyggeligt sted, med masser af butikker, og vejret var SKØNT!! 21 grader havde vi i dag.. Helt fantastisk. Det var rigtig hyggeligt bare at være afsted os 3.

I morgen står den på en tur i fitness-centeret, som jeg ikke har været i, i over en uge nu pga. sygdom.. Så skal igang igen, og så arbejde hårdt her den sidste måned.
Og så tror jeg vi skal fejre Dana's fødselsdag, selvom det først er senere i april.. Men Israel vil gerne være med til at fejre hende.

I weekenden tager Iris og Elad til Las Vegas, så den står på børnepasning, det bliver hårdt og jeg glæder mig ikke!! Haha

Knuus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar